Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

ΟΤΑΝ Η ΚΑΛΟΠΙΣΤΙΑ ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΩΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑ

ΌΤΑΝ Η ΚΑΛΟΠΙΣΤΙΑ ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΩΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑ

Οι συνάδελφοι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ αναφερόμενοι στις αιτήσεις μου προς το ΠΥΣΔΕ ν. Κορινθίας δηλώνουν γραπτώς τα ακόλουθα:

«Τέλος όσο για την ετεροχρονισμένη καταγγελία του συναδέλφου Σβερκούνου ότι υπηρετεί σε δύο σχολεία την ίδια μέρα τα οποία δεν ανήκουν στον ίδιο Δήμο, έπειτα από έρευνα μας σας γνωρίζουμε ότι η τοποθέτησή του στο ΕΠΑΛ ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ και ταυτόχρονα η διάθεσή του στο 2ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ έγινε το μήνα Σεπτέμβρη με ομόφωνη απόφαση του ΠΥΣΔΕ , ο ίδιος το αποδέχτηκε τότε για δικούς του λόγους και συμφώνησε γιατί εξυπηρετείτο. Ο Δ/ντης Εκπ/σης το μόνο που έκανε ήταν να εφαρμόσει την ομόφωνη απόφαση του συμβουλίου, το οποίο έκανε σωστή εφαρμογή του Ν.1566 και της απόφασης Αρ.Πρ 119521/Γ4/17-09-2008 η οποία αναφέρει ότι κατά τις τοποθετήσεις καλό είναι να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα στο που θα συμπληρώνουν το ωράριο τους οι καθηγητές.
Ως εκ τούτου καλό είναι, όταν θέλουμε να προβούμε σε επώνυμες καταγγελίες να έχουμε πρώτα ενημερωθεί για τις διάφορες αποφάσεις και νόμους που εφαρμόζονται και να μη διαμαρτυρόμαστε εκ των υστέρων για ότι έχουμε αιτηθεί και αποδεχθεί., διότι έτσι οδηγούμαστε σε ατοπήματα που μας εκθέτουν. »

Είμαι υποχρεωμένος να τοποθετηθώ στις απόψεις των συναδέλφων συνδικαλιστών με επισημάνσεις που αναδεικνύουν την αλήθεια και το δίκαιο. Φρονώ λοιπόν ότι αντιπαρέρχονται τις αιτήσεις μου προς το ΠΥΣΔΕ του νομού Κορινθίας και το περιεχόμενο τους, ή σε κάθε περίπτωση υπολαμβάνουν λαθεμένα ότι το περιεχόμενο των αιτήσεών μου είναι αντικείμενο προσέγγισης συναισθηματικής, από την πλευρά τους με βάση τα πιστεύω τους, τα οποία σε κάθε περίπτωση σέβομαι. Εξ’ αρχής λοιπόν αναλαμβάνω το χρέος να προβώ στις όποιες επισημάνσεις και παρατηρήσεις σε αυστηρά ΝΟΜΙΚΑ και ΝΟΜΙΜΑ πλαισια. Άλλωστε στις αιτήσεις μου το ΠΥΣΔΕ δεν μου έχει μέχρι τώρα κοινοποιήσει γραπτή απάντηση παρότι το ζήτησα με τρόπο ξεκάθαρο. Μάλιστα από του χρόνου κατάθεσης των αιτήσεων μου τρέχουν κάποιες προθεσμίες για τις όποιες απαντήσεις του αρμοδίου οργάνου, σαφώς δε με την εκπνοή του χρόνου που ο νόμος επιτάσσει ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ, εφόσον δεν δοθεί απάντηση, ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ, με τις έννομες συνέπειες.
Ειδικότερα θα απαντήσω στα καίρια σημεία της παραπάνω τοποθέτησης εκφράζοντας την έκπληξη μου για το περιεχόμενο της, το οποίο είναι αναντίστοιχο με την αλήθεια και τα πραγματικά περιστατικά.

1.Περί ετεροχρονισμένης καταγγελίας: Η απόφαση του ΠΥΣΔΕ μου κοινοποιήθηκε γραπτώς για πρώτη φόρα στις 6/3/09 . Από την στιγμή που ενημερώθηκα για το εφαρμοστέο δίκαιο την συγκεκριμένη ημερομηνία είχα πλέον την δυνατότητα να εκφράσω γραπτώς τις αντιρρήσεις μου όπως ο νόμος επιβάλει ( άρθρο 25 παρ.2 και 3 του νόμου 2683/99) κάτι που έκανα αμέσως και χωρίς υπαίτια βραδύτητα στο χρονικό περιθώριο που ο νόμος ορίζει από την στιγμή της κοινοποίησης. Συμπερασματικά δεν είναι η δική μου αίτηση ετεροχρονισμένη αλλά μάλλον η κοινοποίηση της απόφασης είναι ετεροχρονισμένη κατά προφανή τρόπο αφού αυτή έγινε πέντε μήνες αργοτερα.

2. Περί τοποθέτησης τον μήνα Σεπτέμβρη: Η απόφαση μετακίνησης μου στηρίζεται στην υπ΄ αριθμ. 31η/ 06-10-08 Πράξη του ΠΥΣΔΕ ν.Κορινθίας. Είναι λοιπόν αδύνατο η απόφαση να πάρθηκε το μήνα Σεπτέμβρη αφού άλλωστε εκείνη την περίοδο συμπλήρωνα πλήρες ωράριο (21 ώρες αντί 18 ώρες αφού δεν ορίστηκα υπεύθυνος εργαστηρίου φυσικών επιστημών) στο ΕΠΑΛ ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ, καθώς δεν είχε γίνει ακόμα η συνένωση των δύο τμημάτων της Α΄ λυκείου.

3. Περί δήθεν αποδοχής και συμφωνίας της απόφασης: Είναι γνωστό ότι άρνηση εκτέλεσης υπηρεσίας διώκεται πειθαρχικά. Όσο για άλλες πρακτικές, δηλώνω, ότι το αξιακό μου σύστημα είναι σε προφανή αντίθεση.


4. Περί εφαρμογής του Ν.1566:
«14. Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται, εκτός εάν η συμπλήρωσή του είναι αντικειμενικά δυνατή. Αν οι διδάσκοντες δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που υπηρετούν, διατίθενται, μερικά ή ολικά, σε άλλα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σε τμήματα πρόσθετης διδακτικής βοήθειας, καθώς και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία των μαθημάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 12 του άρθρου 4, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικός πλεονάζει εξ ολοκλήρου μπορεί να αποσπασθεί σε άλλο σχολείο του ίδιου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου ή σε σχολείο άλλου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου που πλεονάζουν
σε ορισμένο κλάδο, εξαιτίας μεταβολών στα προγράμματα διδασκαλίας ή για άλλους λόγους, είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν μαθήματα συγγενούς ειδικότητας στην ίδια σχολική μονάδα.
15. Όσοι διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους σε σχολείο άλλης πόλης ή κωμόπολης παίρνουν οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και αποζημίωση για κάθε ώρα διδασκαλίας εκτός έδρας που ορίζεται στο μισό από την προβλεπόμενη στην παράγραφο 19. Δεν παίρνουν τα παραπάνω οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση όσοι συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο σε σχολεία πόλης ή κωμόπολης στην οποία κατοικούν. Τα σχολεία που λειτουργούν στην περιφέρεια της τέως διοίκησης της πρωτεύουσας και του τέως δήμου Θεσσαλονίκης θεωρούνται ότι λειτουργούν στην ίδια πόλη.»

Α) Φρονώ λοιπόν ότι στο πρόσωπο μου ότι δεν τηρήθηκαν ούτε τα τυπικά ούτε τα ουσιαστικά προαπαιτούμενα του νομικού πλαισίου.

Β) Είναι σαφές ότι ο νόμος 1566/85 αναφέρεται στους γειτονικούς δήμους ή κοινότητες του 1985.

5. Περί σωστής εφαρμογής της απόφασης Αρ.Πρ 119521/Γ4/17-09-2008: Η απλή ανάγνωση του τμήματος της Εγκυκλίου:

«11. Θα πρέπει να λαµβάνεται ιδιαίτερη µέριµνα, ώστε οι
µόνιµοι εκπαιδευτικοί να συµπληρώνουν το υποχρεωτικό τους
ωράριο στο κανονικό ηµερήσιο πρόγραµµα σε σχολείο της
ίδιας ή όµορης οµάδας σχολείων του ίδιου Δήµου. Όταν
αυτό είναι αντικειµενικά αδύνατο, µπορούν να συµπληρώνουν
το ωράριο τους υπηρετώντας διάφορους υποστηρικτικούς
θεσµούς (ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής,
φροντιστηριακά τµήµατα κλπ). Ειδάλλως, κατά απόλυτη
προτεραιότητα, ανατίθενται οι ώρες αυτών σε ωροµίσθιους
εκπαιδευτικούς.»

Πείθει για την ακρίβεια, τη συνέπεια και την αλήθεια των απόψεών μου.

Εκτιμώ πως όταν ο υφυπουργός παιδείας κ.Λυκουρένζος υπέγραφε την εγκύκλιο εννοούσε ότι οι µόνιµοι εκπαιδευτικοί πρέπει να συµπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο στο κανονικό ηµερήσιο πρόγραµµα σε σχολείο της
ίδιας ή όµορης οµάδας σχολείων του ίδιου Δήµου.
Και όχι γενικά και αόριστα να λαμβάνεται μέριμνα που θα συμπληρώνουν το ωράριο τους οι καθηγητές όπως οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές αόριστα αφήνουν να εννοηθεί.


6. Περί διαμαρτυρίας μου εκ των υστέρων: Νομίζω ότι είναι αδιανόητη η διαμαρτυρία εκ των προτέρων, με βάση τα παραπάνω νομικά και πραγματικά περιστατικά.
7. Περί «αίτησης» μου για μετακίνηση σε σχολείου άλλου δήμου: Απλά αναφέρομαι και παρακαλώ να διαβασθεί η ανακοίνωση της διάθεσης μου:

«Σας ανακοινώνουμε ότι με ταυτάριθμη Απόφαση μας που στηρίζεται στην υπ΄ αριθμ. 31η/ 06-10-08 Πράξη του ΠΥΣΔΕ ν.Κορινθίας έχετε διατεθεί στο 2ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ για ΔΥΟ (2) ΗΜΕΡΕΣ, χωρίς αίτησή σας και με δαπάνη του Δημοσίου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 14, παρ.15 του Ν.1566/85, για το διδακτικό έτος 2008-09 (έως 30-6-09). »


8. Περί ατοπημάτων που μας εκθέτουν: Ως εκ τούτου καλό είναι, όταν θέλουμε να προβούμε σε επώνυμες καταγγελίες να έχουμε πρώτα ενημερωθεί για τις διάφορες αποφάσεις και νόμους που εφαρμόζονται.
Ζητώ λοιπόν από τους συγκεκριμένους συνδικαλιστές να διαβάσουν τους νόμους πριν αποφανθούν ότι η εφαρμογή τους στην περίπτωση μου ήταν σωστή. Ενημερώνω επίσης ότι αν και έχουν περάσει ήδη σχεδόν τρεις μήνες από την τελευταία αίτηση μου ακόμα δεν έχω λάβει γραπτώς απάντηση από το ΠΥΣΔΕ, όπως άλλωστε ανωτέρω επισήμανα.


Είναι πραγματικά αναντίστοιχο με τους κανόνες της συναδελφικής δεοντολογίας συνδικαλιστική παράταξη να στρέφεται με τέτοιο τρόπο ενάντια σε συνάδελφο που το μόνο που έκανε είναι να τηρήσει απαρέγκλιτα τις εντολές των προϊστάμενων του αρχών. Αν μάλιστα η έρευνα σας έχει στοιχεία ότι μου προτάθηκε με οποιονδήποτε τρόπο να συμπληρώσω το ωράριο μου εντός του δήμου Βόχας (όπως με τρόπο ξεκάθαρο η εγκύκλιος ορίζει ) και εγώ αρνήθηκα ζητώντας παράλληλα να συμπληρώσω το ωράριο μου στο 2ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ, παρακαλώ να τα προσκομίσετε ενυπόγραφα και να αναφερθεί σαφώς και γραπτώς η πηγή της γνώσης.



ΣΒΕΡΚΟΥΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΕ04.01

Δεν υπάρχουν σχόλια: